Uczniowie, którzy w orzeczeniach wydanych przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną posiadają zalecenie terapii SI oraz ci, u których po rozpoznaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych zauważa się zaburzenia związane z przetwarzaniem sensorycznym, zostają objęci opieką certyfikowanego terapeuty integracji sensorycznej.
W salach terapeutycznych wyposażonych w specjalistyczny sprzęt, nasi wychowankowie korzystają z terapii skupiającej się na stymulowaniu układu nerwowego
w celu przezwyciężania trudności zarówno szkolnych, jak i tych pojawiających się w życiu codziennym. Poprzez dostarczanie odpowiedniej dawki bodźców zmysłowych, w sposób kontrolowany stymulujemy przede wszystkim bazowe układy sensoryczne: dotykowy, przedsionkowy i proprioceptywny. Dzięki terapii integracji sensorycznej możemy uzyskać:
poprawę koncentracji w toku normalizowania procesów modulacji,
rozwój orientacji przestrzennej oraz w schemacie własnego ciała,
poprawę kontroli posturalnej i okoruchowej,
poprawę percepcji wzrokowej,
poprawę percepcji słuchowej,
poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Zajęcia z wykorzystaniem metody integracji sensorycznej są zawsze dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych ucznia. Dbamy o to, aby spotkania przebiegały w miłej, pełnej wzajemnego zaufania atmosferze i z powodzeniem służyły pokonywaniu trudności rozwojowych.