Z myślą o kompleksowym, terapeutycznym działaniu na rzecz rozwoju małego dziecka z niedosłuchem, w OSW nr 2 dla Niesłyszących w Wejherowie działa Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju.
Oferuje najkorzystniejsze formy i metody pomocy, aby zapobiegać ewentualnym przyszłym niepowodzeniom w nauce szkolnej.
W ramach WWR dziecko/0-6 roku życia/ zostaje objęte indywidualnym programem terapeutyczno-edukacyjnym na który składa się:
Aby dziecko mogło być objęte zajęciami wczesnego wspomagania rozwoju, musi posiadać opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, którą można uzyskać w poradni psychologiczno-pedagogicznej.
ZAJĘCIA WCZESNEGO WSPOMAGANIA organizowane są dla dzieci wymagających ogólnej stymulacji rozwoju psychoruchowego oraz specjalistycznej opieki terapeutycznej z uwagi na różnorodne zaburzenia rozwoju, jego opóźnienie, niepełnosprawność.
Z zajęć mogą korzystać dzieci od urodzenia do podjęcia nauki w szkole oraz ich rodzice.
KADRA
OFERTA WCZESNEGO WSPOMAGANIA
5 KROKÓW DO WCZESNEGO WSPOMAGANIA
1) Pobranie z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w miejscu zamieszkania:
2) Przygotowanie przez rodziców posiadanej dokumentacji dziecka (medycznej, logopedycznej, psychologicznej).
3) Wizyta u lekarza specjalisty lub pediatry – wypełnienie druku zaświadczenia lekarskiego.
4) Złożenie w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej wniosku, zaświadczenia lekarskiego oraz kopii opinii i wyników wcześniejszych badań dziecka, (psychologicznych, logopedycznych).
Uwaga! Jeśli dziecko nie było wcześniej badane – należy umówić się w Poradni na właściwe badania.
5) Wizyta rodziców z dzieckiem w Ośrodku.
Uwaga! na pierwszą wizytę należy przynieść całą dokumentację dziecka oraz opinię z Poradni.
Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2 jest placówką z 90-letnią tradycją w edukacji dzieci i młodzieży z uszkodzeniem słuchu i zaburzeniami rozwoju mowy.
Dzięki specjalistycznym metodom pracy oraz wieloletniemu doświadczeniu kadry możemy skutecznie wspierać również rozwój dzieci słyszących z opóźnionym rozwojem mowy oraz zaburzeniami przetwarzania słuchowego, integracji sensorycznej, a także dzieci niedowidzących, niepełnosprawnych ruchowo, intelektualnie, z autyzmem, nadpobudliwością psychoruchową.