Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2 dla Niesłyszacych i Słabosłyszących w Wejherowie
Pokaż menu >

Opieka psychologiczna

 

Godziny pracy psychologa w szkole ponadpodstawowej

 

Nadia Piotrowska

e-mail: [email protected]

 

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

08:00 -14:00

09:00 -14:00

12:00-16:00

 

 

9:00-12:00

 

Godzina dostępności:

12:00-13:00

09:00-13:00

 

Godziny pracy psychologa w szkole podstawowej i przedszkolu

 

Iwona Pogorzelska

e-mail: [email protected]

tel.: 58 672 23 41 wew. 734

 

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

08:00 -12:30

10:30 -14:30

 

Godzina dostępności:

14:30-15:30

09:10-15:40

 

 

7:45-10:45

 

 

10:45-14:45

 

Psycholog szkolny wspiera uczniów w ich rozwoju emocjonalnym, społecznym
i edukacyjnym we współpracy z nauczycielami, specjalistami i rodzicami.

 

Każdy uczeń może udać się do psychologa, jeśli ma potrzebę porozmawiać o ważnych dla siebie sprawach, doświadcza m.in.: poczucia osamotnienia, trudności w kontaktach społecznych i nie radzi sobie z trudnymi dla niego emocjami.

 

Każdy rodzic/opiekun dziecka może umówić się na konsultację do psychologa szkolnego, gdy tylko potrzebuje wsparcia w zakresie spraw, które go niepokoją, a także jeśli potrzebuje porady w sprawach wychowawczych i innych trudnych sytuacjach życiowych.

 

Do zadań psychologa należy w szczególności m.in:

 

  • Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów.
  • Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu/szkole/placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych.
  • Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb m.in:
konsultacje, poradnictwo psychologiczne oraz rozmowy wspierające w przypadku problemów osobistych, wychowawczych czy szkolnych ucznia, a także wsparcie dla rodziców i opiekunów,
zajęcia i indywidualne spotkania o charakterze terapeutycznym, gdy jest taka potrzeba,
warsztaty i zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów poszerzające m.in. ich wiedzę na temat: zagrożeń, uzależnień, radzenia sobie z emocjami i stresem.
  • Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży.
  • Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
  • Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów.
  • Pomoc rodzicom i uczniom w załatwianiu różnych spraw urzędowych.

 

Zapraszamy